Czcionki:
Kontrast:

Nabór uzupełniający w ramach projektu “Łączymy z energią…”

Dodano: 28.08.2020
nabór-oze

Związek Gmin i Powiatów Subregionu Zachodniego Województwa Śląskiego z siedzibą w Rybniku ogłasza nabór uzupełniający na wolne miejsca w projekcie „Łączymy z energią…” na terenie 10 gmin Subregionu Zachodniego.

Dla wnioskodawców dostępne są ograniczone rodzaje i ilości instalacji (przypisane do każdej gminy) – wykaz dostępnych instalacji w ramach poszczególnych gmin znajduje się w załączniku.

Projekt „Łączymy z energią…”  został zainicjowany w marcu 2018 r., kiedy przeprowadzono nabór uczestników. Po otrzymaniu dofinansowania w 2019 r. przystąpiono do realizacji. W związku z rezygnacjami niektórych uczestników zwolniły się miejsca w ramach projektu. Liczba i rodzaj instalacji w naborze uzupełniającym jest ograniczona.

W ramach projektu można uzyskać dotację do 100% kosztów kwalifikowalnych netto związanych z wymianą źródła ciepła, montażem instalacji fotowoltaicznej lub montażem pompy ciepła na potrzeby ciepłej wody użytkowej.

Uprawnieni do złożenia wniosku

Z dotacji będą mogli skorzystać właściciele/współwłaściciele/użytkownicy wieczyści domów mieszkalnych na terenie dziesięciu gmin: Gminy Godów, Miasta Jastrzębie-Zdrój, Gminy Krzyżanowice, Gminy Marklowice, Miasta Pszów, Miasta Racibórz, Miasta Rybnik, Miasta Rydułtowy, Miasta Wodzisław Śląski, Miasta Żory.

Do udziału w Projekcie mogą być również zgłoszone nieruchomości, które stanowią miejsce rejestracji działalności gospodarczej lub rolniczej.

Rodzaje instalacji objętych grantami

Wnioskodawca dokonuje wyboru jednej technologii spośród:

  • instalacji fotowoltaicznej o mocy nie mniejszej niż 3 kW (moc nominalna falownika) i mocy 10 modułów PV nie mniejszej niż 2,8 kWp,
  • instalacji powietrznej pompy ciepła na cele c.w.u. o mocy grzewczej do 3 kW i pojemności zasobnika do 300 litrów,
  • instalację kotła na pelet o mocy od 10 kW do 20 kW i od 20 kW do 30 kW.

Istnieje możliwość łączenia wybranych technologii w następujących konfiguracjach:

  • instalacja fotowoltaiczna oraz pompa ciepła na cele c.w.u.,
  • instalacja fotowoltaiczna oraz kocioł na pelet.

Maksymalna możliwa do pozyskania przez Grantobiorcę kwota grantu na poszczególną instalację wynosi:

  • Instalacja fotowoltaiczna o mocy nie mniejszej niż 3 kWp (moc nominalna falownika) i mocy 10 modułów PV nie mniejszej niż 2,8kWp – 4.700,00 zł netto/kWp (łącznie nie więcej niż 14.100,00 zł netto),
  • Instalacja powietrznej pompy ciepła o mocy grzewczej do 3,0 kW i pojemności zasobnika do 300l – 7.500,00 zł netto,
  • Instalacja kotła na pelet o mocy od 10 – 20kW – 15 000,00 zł netto,
  • Instalacja kotła na pelet o mocy od 20 – 30kW – 17 500,00 zł netto.

W przypadku łączenia instalacji (wymiany kotła z instalacją PV lub montażu pompy ciepła do c.w.u. z instalacją PV) kwoty grantów sumują się.

W ramach naboru dostępne są dla wnioskodawców z poszczególnych gmin ograniczone rodzaje i ilości instalacji – wykaz dostępnych instalacji znajduje się w załączniku.

Forma wsparcia

Grant jest wypłacany jako refundacja poniesionych wydatków, po podpisaniu umowy o powierzenie grantu, zrealizowaniu zadania zgodnie z regulaminem i umową oraz po akceptacji złożonego wniosku o wypłatę grantu.

Warunki złożenia wniosku:

  • Wnioskodawcą może być właściciel, współwłaścicielem lub użytkownik wieczysty domu jednorodzinnego na terenie jednej z trzynastu wskazanych gmin.
  • Należy dokonać weryfikacji technicznej budynku na własny koszt zgodnie z załącznikiem nr 5 do Regulaminu (wzór poniżej).
  • Wnioskodawca musi spełniać warunki wskazane w Regulaminie i  złożyć wymaganą dokumentację aplikacyjną w trakcie naboru – dokumenty są dostępne w załącznikach poniżej, tj.:
    • Wypełniony i podpisany wniosek
    • Klauzula informacyjna
    • Karta weryfikacji technicznej (kopia)
    • Rachunki/rozliczenia zużycia energii elektrycznej z Zakładu Energetycznego z minimum 90 dni w przeliczeniu na 1 rok. Do wyliczenia zużycia energii nie mogą służyć faktury lub zestawiania zużycia z zakładu energetycznego starsze niż 2 lata od daty złożenia wniosku.
    • inne załączniki, tj. oświadczenia, upoważnienia, pełnomocnictwa, dokumenty potwierdzające spełnianie dodatkowych kryteriów merytorycznych
  • Lista zakwalifikowanych uczestników projektu zostanie ustalona na bazie kryteriów punktowych. W przypadku dużej liczby chętnych powstanie lista rezerwowa.

 O kolejności na liście będą decydowały kryteria punktowe wskazane w Załączniku nr 12 do Regulaminu – NIE DECYDUJE kolejność zgłoszeń.

Złożonym wnioskom zostaną nadane numery ewidencyjne, o których Wnioskodawcy zostaną powiadomieni przez pracowników Biura drogą mailową lub telefoniczną.

Wnioski niekompletne zostaną odrzucone bez możliwości ich uzupełnienia przez Wnioskodawcę.

Za wnioski niekompletne uznaje się wnioski, które nie mają załączonej karty weryfikacji technicznej. Pozostałe elementy wniosku mogą być uzupełnione po jednokrotnym skutecznym wezwaniu do uzupełniania w terminie wskazanym przez Grantodawcę. Wezwanie do uzupełnienia przeprowadzone będzie drogą telefoniczną lub e-mailową na podstawie danych zawartych we wniosku. Biuro Związku zastrzega, że może się zwrócić o dodatkowe wyjaśnienia w związku z przedłożonymi dokumentami.

Termin i miejsce składania wniosków o przyznanie grantu

Nabór Grantobiorców w ramach naboru uzupełniającego prowadzony będzie w okresie od 1 września do 30 września 2020 r. Wnioski, które wpłyną do Biura przed lub po upływie terminu nie będą rozpatrywane.

Wnioski można składać:

  • W formie skanu wypełnionych i podpisanych dokumentów (wyłącznie w formacie pdf – nie dopuszcza się przesyłania zdjęć dokumentów), przesłanych na adres: oze@subregion.pl od 01.09.2020 do dnia 30.09.2020 r. z zastrzeżeniem, że w przypadku wpisania na listę zakwalifikowanych, oryginały trzeba będzie dostarczyć we wskazanym terminie do Biura Związku;
  • W formie papierowej – w zamkniętej kopercie z adnotacją „Łączymy z energią – nabór uzupełniający” w skrzynce podawczej w siedzibie Biura Związku Gmin i Powiatów Subregionu Zachodniego Województwa Śląskiego z siedzibą w Rybniku, ul. Rudzka 13C, 44-200 Rybnik (II piętro) – od 01.09.2020 do dnia 30.09.2020 od godz. 8.00 do godz. 15.00.
  • W formie papierowej – za pośrednictwem Poczty Polskiej lub innego operatora na adres Związku Gmin i Powiatów Subregionu Zachodniego Województwa Śląskiego z siedzibą w Rybniku, ul. Rudzka 13C, 44-200 Rybnik– wpływ od 01.09.2020 do dnia 30.09.2020 do godz. 15.00 (decyduje data wpływu).

 Informacje dot. naboru można uzyskać w Biurze Związku Gmin i Powiatów Subregionu Zachodniego Województwa Śląskiego z siedzibą w Rybniku – Pani Katarzyna Palki tel. 32 422 24 46, 504 004 207 lub mailowooze@subregion.pl

 

Dokumenty:

Ilość i rodzaj instalacji dostępnych w ramach naboru uzupełniającego (wg gmin) – aktualizacja 

Karta weryfikacji technicznej – wzór

Regulamin Projektu

Wniosek o przyznanie grantu – nabór uzupełniający – wzór

Zasady naboru uzupełniającego