Czcionki:
Kontrast:

Ostatnie szkolenie z zakresu – SOCIAL MEDIÓW – edycja IV.

Dodano: 08.08.2025

logotypy

Związek Gmin i Powiatów Subregionu Zachodniego Województwa Śląskiego z siedzibą w Rybniku zaprasza na bezpłatne szkolenie z zakresu
SOCIAL MEDIÓW I GRAFIKI – edycja IV (ostatnie szkolenie)

Termin:               20-21 i 28 listopada 2025 r.                                     godzina: 8:00 – 15:00

Miejsce:              budynek Business Center (sala 402)                        adres:   ul. Żorska 14, 44-200 Rybnik

Serdecznie zapraszamy pracowników urzędów oraz gminnych, miejskich i powiatowych jednostek organizacyjnych z terenu Subregionu Zachodniego Województwa Śląskiego do udziału w OSTATNIM trzydniowym szkoleniu z zakresu SOCIAL MEDIÓW I GRAFIKI.

Program szkolenia składa się z 3 modułów

Moduł I: Grafika komputerowa i wprowadzenie do SOCIAL MEDIÓW

  1. Obsługa programu COREL na poziomie średniozaawansowanym: zaawansowane techniki edycji wektorowej i rastrowej; praca z warstwami, maskami i efektami specjalnymi; optymalizacja grafik/zdjęć do różnych zastosowań; ćwiczenia praktyczne z zakresu tworzenia grafik
  2. Wprowadzenie do SOCIAL MEDIÓW: przegląd platform społecznościowych z określeniem ich specyfiki i możliwości; określenie strategii social media, w tym definiowanie celów, tworzenie spójnej obecności marki w różnych kanałach przekazu; zdefiniowanie grup docelowych, w tym targetowanie odbiorców, omówienie narzędzi do analiz behawioralnej czy to demograficznej.

Moduł II: Tworzenie treści do SOCIAL MEDIÓW

  1. Obsługa programu CANVA na poziomie średniozaawansowanym: zaawansowane funkcje i narzędzia wykorzystywane na potrzeby promocji wydarzeń organizowanych przez urząd; tworzenie zaawansowanych szablonów i identyfikacji wizualnej firmy; projektowanie angażujących postów, relacji, banerów i prezentacji; wykorzystanie biblioteki elementów integracji innymi narzędziami; ćwiczenia praktyczne / warsztatowe.
  2. Tworzenie i generowanie treści: rodzaje treści angażujących, które mogą być umieszczane na różnych platformach; storytelling i budowanie narracji marki; dobre praktyki tworzenia treści dostosowanych do specyfiki kanału przekazu; ćwiczenia praktyczne / warsztatowe
  3. Metody komunikacji z odbiorcą: budowanie relacji i zaangażowanie społeczności; zasady efektywnej komunikacji poprzez komentarze, czy to wiadomości prywatne; organizacja konkursów i akcji specjalnych, w tym opracowanie krótkich filmików reklamowych tzw. short-ów; formy zarządzania kryzysowego w mediach społecznościowych.

Moduł III: AI, Prawo autorskie i Hejt w Internecie

  1. Kampanie reklamowe w mediach społecznościowych: prawidłowe planowanie i realizowanie kampanii reklamowych / promocyjnych poprzez ustalenie budżetu i harmonogramu działań, odpowiednich formatów promocji, monitorowania i analizy wyników oraz optymalizacji w czasie rzeczywistym.
  2. Automatyzacja i AI w mediach społecznościowych: narzędzia do planowania i publikacji postów; AI i chatboty w planowaniu oraz automatyzacji obsługi klienta; AI jako analiza danych i personalizacja treści; wykorzystywanie AI do generowania grafik; narzędzia AI wspomagające edycję wideo; ćwiczenia praktyczne
  3. Prawo autorskie i hejt w Internecie: wskazanie źródeł legalnych materiałów graficznych i muzycznych; konsekwencje naruszenia praw autorskich; rozpoznawanie hejtu, określenie różnicy pomiędzy hejtem a negatywnym komentarzem; strategia budowania pozytywnej społeczności.

Prowadzący

Agata Zioło – absolwentka Wydziału Zarządzania Medyczno-Humanistycznego Wyższej Szkoły Zarządzania w Częstochowie na kierunku Zarządzanie i Marketing, posiadająca bogate doświadczenie zawodowe w prowadzeniu szkoleń dla różnych grup społecznych oraz zawodowych. Trener łączy solidną wiedzę teoretyczną z praktycznym doświadczeniem, dostosowując metody dydaktyczne do indywidualnych potrzeb uczestników. Jej szkolenia wyróżniają się interaktywnością, praktycznym podejściem i koncentracją na realnym zastosowaniu nabytych umiejętności, co przekłada się na wymierne korzyści zarówno dla uczestników, jak i ich organizacji.

Ukończenie szkolenia pozwoli na:

  • sprawną obsługę programu graficznego COREL w zaawansowanej edycji optymalizacji grafiki;
  • prawidłowe wykorzystywanie potencjału kluczowych platform social mediów;
  • pogłębienie wiedzy o tworzeniu i wdrażaniu strategii social mediów, w związku
    z przeprowadzoną analizą grup docelowych oraz konkurencji;
  • opanowanie zaawansowanych funkcji programu CANVA pozwalających tworzyć zaawansowane identyfikacje wizualne oraz materiały promocyjne;
  • poznanie metod budowania relacji, zasad komunikacji i zarządzania kryzysowego w social mediach;
  • prawidłowe planowanie, realizowanie i monitorowanie kampanii reklamowych w mediach społecznościowych;
  • poznanie możliwości wykorzystania AI i automatyzacji w social mediach;
  • pogłębienie wiedzy o prawie autorskim i hejcie w Internecie;
  • nabycie umiejętności praktycznych przydatnych w codziennej pracy urzędniczej.

 Szkolenie realizowane jest w ramach projektu

„Szkolenia kadr administracji samorządowej z terenu Subregionu Zachodniego Województwa Śląskiego – etap I” nr FESL.05.14-IP.02-08A7/23, współfinansowanego z Unii Europejskiej w ramach Funduszy Europejskich dla Śląskiego 2021–2027 (Europejski Fundusz Społeczny +), Działanie FESL.05.14.

 Zgłoszenia

osoby zainteresowane udziałem prosimy o wypełnienie
FORMULARZA REJESTRACYJNEGO do dnia 12 września 2025 r.

Informacji udziela:
Grzegorz Kopiec, tel. 32 422 24 46, adres e-mail: biuro@subregion.pl

Liczba miejsc ograniczona.
Zapraszamy do udziału!

 

Imię i nazwisko
Płeć
Wykształcenie
Forma zatrudnienia
Forma zatrudnienia zgodna z ustawą o pracownikach samorządowych z dnia 21 listopada 2008 r., art. 2 na podstawie: wyboru, powołania, umowy o pracę
Osoba z niepełnosprawnością
Osoba w wieku 55 lat i więcej
Catering
Dodatkowe potrzeby
Zapotrzebowanie na formę wsparcia zgłoszonego uczestnika/czki wynika z Planu Szkoleń danej jednostki
Przynależność do grupy docelowej "Wsparcie kierowane jest do pracowników gminnych i powiatowych jednostek samorządu terytorialnego oraz ich jednostek organizacyjnych (dla których nie są przewidziane inne programy/formy wsparcia)"*
Pierwszy udział w projekcie
Pola wyboru