Czcionki:
Kontrast:

Promocja turystyczna

Związek Gmin i Powiatów Subregionu Zachodniego Województwa Śląskiego z siedzibą w Rybniku od 5 grudnia 2019 roku zarządza marką turystyczną Kraina Górnej Odry.

Prace nad stworzeniem marki turystycznej dla obszaru Subregionu Zachodniego trwały od czerwca 2019 r. na zlecenie Urzędu Marszałkowskiego Województwa Śląskiego. Wartość całego przedsięwzięcia wyniosła 70.030,00 zł. W ramach zadania oprócz nazwy marki turystycznej opracowano również 2 dokumenty:

Po więcej informacji na temat powstania marki zapraszamy tutaj

Biuro związku zarządza stroną marki www.krainagornejodry.travel oraz profilem na portalu społecznościowym Facebook   na których prezentowana jest oferta turystyczna regionu, wydarzenia i aktualności turystyczne.

Ponadto Biuro Związku wydaje własne drukowane materiały promujące poszczególne atrakcje turystyczne południowo-zachodniej części województwa śląskiego. Biuro Związku jest wydawcą publikacji turystycznych takich jak mapy i przewodniki. Wydanych materiały promocyjne przeznaczone są do dystrybucji przez Punkty Informacji Turystycznej w regionie, targi turystyczne oraz do dystrybucji własnej poprzez biuro. Na realizację materiałów promocyjnych Biuro Związku pozyskuje częściowe finansowanie ze źródeł zewnętrznych.

Oferta turystyczna Krainy Górnej Odry prezentowana jest stoisku promocyjnym województwa śląskiego podczas najważniejszych targów turystycznych w Polsce w takich miastach jak Katowice, Chorzów, Opole, Łódź, Warszawa, Poznań jak i za granicą, przede wszystkim w Republice Czeskiej.  Stoisko regionalne województwa śląskiego zebrało wiele wyróżnień za najatrakcyjniejsze stoisko targów turystycznych. Targi to nadal atrakcyjna forma na dotarcie do potencjalnych pasjonatów turystyki i podróży.

Związek dodatkowo prowadzi współpracę z podmiotami statutowo zajmującymi się szeroko rozumianą turystyką m.in.: PTTK Rybnik, Koło PTTK Ramża, PTTK Radlin przy organizacji konkursów wiedzy o regionie oraz rajdów rowerowych.

Związek Subregionu Zachodniego jest członkiem Śląskiej Organizacji Turystycznej (ŚOT). We współpracy z ŚOT powstały serie artykułów promocyjnych publikowanych m.in. przez Onet czy blogerów podróżniczych.  We współpracy z Telewizją Polską został zrealizowany program „Lato w regionach”.

Biuro Związku we współpracy z Związkiem Gmin Jurajskich, Stowarzyszeniem Rozwoju i Współpracy Regionalnej „Olza”, Euroregionem Beskidy, Śląską Organizacją Turystyczną, Górnośląskim Związkiem Metropolitalnym zrealizowało kilka partnerskich projektów promocyjnych finansowanych ze środków zewnętrznych takich jak „tymRazem Śląskie!”, „Śląskie. Pozytywna Energia…”, „Śląski System Informacji Turystycznej” oraz „Mobilne Śląskie”. Przeczytaj więcej w zakładce Realizowane projekty.