Czcionki:
Kontrast:

Szkolenie: „Prawo Pracy w 2023 roku”

Dodano: 30.01.2023
Dziennik ustaw

Szanowni Państwo,

Związek Gmin i Powiatów Subregionu Zachodniego Województwa Śląskiego z siedzibą w Rybniku zaprasza na bezpłatne szkolenie online  pn.: „Prawo Pracy w 2023 roku”, które odbędzie się w dniu 13 lutego 2023 r. w godzinach 9:00 do 14:00.

Adresaci szkolenia:  pracownicy OPS oraz JST w tym komórek zajmujących się problematyką objętą szkoleniem z terenu Subregionu Zachodniego Województwa Śląskiego

Program szkolenia:

  1. Jak sprawnie wdrożyć pracę zdalną ? – działania pracodawcy krok po kroku
  • Od kiedy będą obowiązywały nowe przepisy ?
  • Do kiedy będą obowiązywały dotychczasowe regulaminy zdalnej pracy?
  • Czy pracodawca ma bezwzględny obowiązek uregulowania pracy zdalnej w przepisach wewnątrzzakładowych ?
  • Na czym będzie polegał mechanizm okazjonalnej pracy zdalnej ?
  • Na jakiej podstawie pracownik będzie świadczył pracę zdalną (polecenie, umowa o pracę, wniosek) ?
  • Kiedy praca zdalna będzie mogła być zlecana pracownikowi ?
  • Czy pracownik będzie mógł odmówić wykonywania pracy zdalnej ?
  • Czy pracę zdalną można uregulować w regulaminie pracy ?
  • Jak postąpić w razie nieuzgodnienia regulaminu pracy zdalnej z przedstawicielami pracowników lub związku zawodowego ?
  • Kiedy pracodawca będzie zmuszony ustalić zasady pracy zdalnej w regulaminie bądź porozumieniu ?
  • Jakie elementy obligatoryjnie będą musiały być w regulaminie bądź porozumieniu o pracy zdalnej ?
  • W jaki sposób pracodawca będzie mógł kontrolować stanowisko pracy pracownika wykonującego pracę zdalną ?
  • Na jakich zasadach ewidencjonować czas pracy w ramach pracy zdalnej ?
  • Odrębności związane z okazjonalną pracą zdalną
  • Nowa treść informacji o warunkach zatrudnienia w przypadku pracy zdalnej.
  • Wypadek przy pracy zdalnej – jaka procedura obowiązuje pracodawcę ?
  • Wykaz dokumentów jakie pracodawca będzie musiał przygotować w związku z pracą zdalną
  1. Jak poprawnie ustalić zasady badania trzeźwości pracowników po zmianach ?
  • W jakiej postaci wprowadzić zasady badania trzeźwości (aneks do regulaminu pracy, obwieszczenie pracodawcy) ?
  • Konsekwencje niewprowadzenia zasad badania trzeźwości pracowników
  • Czy kontrolą trzeźwości będzie można objąć zleceniobiorców ?
  • Czy kontrola trzeźwości będzie mogła mieć charakter prewencyjny ?
  • Jakie stężenie alkoholu we krwi pracownika będzie dopuszczalne ?
  • W jaki sposób poinformować nowoprzyjmowanych pracowników o kontroli trzeźwości, a w jaki sposób już pracujących ?
  • Kto będzie mógł przeprowadzić badanie trzeźwości pracownika ?
  • Jakim wymogom będą musiały odpowiadać alkomaty użytkowane przez pracodawców do badania stężenia alkoholu we krwi ?
  • Jak długo pracodawca będzie mógł przechowywać informację o wynikach badania ?
  • Jakie elementy powinny się obligatoryjnie znaleźć w protokole z badania trzeźwości ?
  1. Nowe zasady zawierania i rozwiązywania umów o pracę – projekt zmian
  • Jak poprawnie zwierać umowę o pracę na okres próbny po wejściu w życie zmian ?
  • Zawężenie zakresu przesłanek dopuszczających możliwość ponownego zawarcia umowy o pracę na okres próbny
  • Jakie dodatkowe elementy powinny zawierać nowozawierane umowy o pracę ?
  • Jak po zmianach poprawnie wypowiedzieć umowę na czas określony ?
  • Czy umowy o pracę na czas określony zawarte przed wejściem w życie zmian podlegają nowym zasadom rozwiązywania ?
  • Jakie nowe roszczenia przysługują pracownikowi z którym wadliwie rozwiązano umowę o pracę na czas określony ?
  1. Rozszerzony obowiązek informacyjny pracodawcy – dodatkowe punkty w informacji o warunkach zatrudnienia (art. 29 § 3 KP) – projekt zmian
  • W jakich przypadkach wydanie wadliwej informacji o warunkach zatrudnienia będzie skutkowało mandatem ?
  • Jakie elementy powinna zawierać informacja o warunkach zatrudnienia ?
  • Czy dotychczas zatrudnieni pracownicy będą musieli otrzymać nową wersję informacji o warunkach zatrudnienia?
  • Czy po zmianie przepisów informacja o warunkach zatrudnienia będzie musiała być wydawana do każdej kolejnej umowy o pracę ?
  • W jakiej formie (pisemna/elektroniczna) przekazać informację o warunkach zatrudnienia ?
  • W jakim terminie wydać informację o warunkach zatrudnienia ?
  • Jakie inne, nowe obowiązki informacyjne spoczywają na pracodawcy ?
  • Konsekwencje prawne niewydania informacji o warunkach zatrudnienia
  1. Rozszerzenie zasad odpowiedzialności wykroczeniowej, czyli jakie nowe wykroczenia planuje się do wprowadzenia w kodeksie pracy – projekt zmian
  2. Zmiany dotyczące uprawnień związanych z rodzicielstwem– projekt zmian
  • Nowe zasady (wymiar, podział na części, wymiar) udzielania urlopu rodzicielskiego
  • Skrócenie czasookresu na wykorzystanie urlopu ojcowskiego
  • Kto będzie mógł odmówić pracy w godzinach nadliczbowych, pracy w porze nocnej ?
  • Rozszerzenie zakresu ochrony przed zwolnieniem z uwagi na rodzicielstwo
  • Na czym mogą polegać zakazane „ przygotowania w związku z rozwiązaniem stosunku pracy” ?
  1. Urlop opiekuńczy – projekt zmian
  • „Na kogo” będzie można skorzystać z urlopu opiekuńczego ?
  • Zasady odpłatności za urlop opiekuńczy
  • Czy urlop jest przeliczany na godziny ?
  • Na ile wcześniej należy złożyć wniosek o udzielenie urlopu ?
  • Czy pracodawca będzie mógł odmówić pracownikowi udzielenia urlopu opiekuńczego ?
  1. Zmiany w zakresie czasu pracy – projekt zmian
  • Na jakich zasadach będzie przysługiwało zwolnienie z tytułu siły wyższej (art. 148(1) KP) ?
  • Jak zdefiniować siłę wyższą ?
  • Kiedy najpóźniej pracownik powinien zawnioskować o udzielenie zwolnienia ?
  • Czy wiosek o zwolnienie będzie można złożyć elektronicznie ?
  • Jakie wynagrodzenie będzie przysługiwało w okresie zwolnienia ?
  • Kiedy czas szkolenia będzie podlegał wliczeniu do czasu pracy ?
  • Dodatkowe płatne przerwy w pracy

 Prowadzący:

Michał Olesiak

Prawnik z wieloletnim stażem w PIP oraz ukończoną aplikacją sędziowską. Na co dzień zajmuje się prawem oświatowym i związkowym. W trakcie swojej praktyki zawodowej audytował ponad 100 regulaminów ZFŚS. Wdrażał Regulaminy ZFŚS w kilkudziesięciu placówkach oświatowych, a także w branży komercyjnej, m.in. w grupie PKP Energetyka SA (4500 pracowników), Saint Gobain Glassolutions.  Członek rady programowej miesięcznika „Kadry i Płace w Administracji”, autor publikacji wydawanych nakładem Głównego Inspektoratu Pracy, ZUS, wydawnictwa Presscom. Doświadczony trener prawa pracy. Stale współpracuje w obszarze prawa pracy z działami personalnymi dużych firm produkcyjnych.

Zgłoszenia: Osoby zainteresowane udziałem prosimy o wypełnienie FORMULARZA REJESTRACYJNEGO  do dnia  10 lutego 2023 r.

Informacji udziela:
Martyna Piechoczek, tel. 32 422 24 46, biuro@subregion.pl  

Agata Albrecht, tel. 32 422 24 46, biuro@subregion.pl  

 

Szkolenie „Prawo Pracy w 2023 roku”.

Termin: 13.02.2022 r. (poniedziałek)
Godz. spotkania: 9:00-14:00

Powered by Tech Banker