Czcionki:
Kontrast:

Szkolenie z zakresu – e-DORĘCZEŃ – edycja 4

Dodano: 20.10.2025

logotypy

Związek Gmin i Powiatów Subregionu Zachodniego Województwa Śląskiego z siedzibą w Rybniku zaprasza pracowników urzędów oraz jednostek organizacyjnych gmin, miast i powiatów z terenu Subregionu Zachodniego na ostatnie, bezpłatne, trzydniowe szkolenie z zakresu e-Doręczeń

📅 Termin szkolenia:      13-14 listopad, 05 grudzień 2025 r.,                       godzina: 8:00 – 15:00
📍 Miejsce szkolenia:      budynek Business Center z siedzibą w Rybniku przy ul. Żorskiej 14
🕒 Czas trwania:             3 dni (24 godziny dydaktyczne)

 Program szkolenia z zakresu obejmuje m.in.:

  • wprowadzenie do e-Doręczeń i kluczowe definicje;
  • baza adresów elektronicznych (BAE) i zarządzenia skrzynką doręczeń;
  • podpisy elektroniczne w świecie e-Doręczeń, w tym rodzaje podpisów elektronicznych: różnice i zastosowanie w administracji; warianty podpisu elektronicznego; podpisywanie wielu dokumentów;
  • weryfikacja podpisów i praktyczne aspekty, w tym negatywna weryfikacja podpisu oraz brak możliwości weryfikacji podpisu; przedłużanie ważności i unieważnienie podpisu;
  • aktualny status wdrożenia ustawy o doręczeniach elektronicznych, w tym szczegółowe omówienie najnowszego statusu obowiązkowości dla JST – wyzwania i problemy;
  • publiczna usługa hybrydowa – zaawansowane aspekty, np. usługa rejestrowanego doręczenia elektronicznego i publiczna usługa hybrydowa, przekształcenie dokumentu elektronicznego w przesyłkę listową (wady i zalety);
  • integracja systemów i wyzwania techniczne – case study;
  • RODO i bezpieczeństwo danych w kontekście E-doręczeń, w tym bezpieczeństwo przesyłania danych w systemie e-Doręczeń, procedury postępowania na wypadek naruszenia bezpieczeństwa danych; panel dyskusyjny;
  • procesy wysyłki i odbioru korespondencji w systemie e-Doręczeń;
  • archiwizacja i zarządzanie dokumentacją elektroniczną;
  • wewnętrzne procedury i dobre praktyki w JST;
  • studium przypadku i perspektywy rozwoju oraz elektronizacji urzędów.

Prowadzący:

Łukasz Michalik doświadczony radca prawny, specjalizujący się w prawie administracyjnym i ochronie danych osobowych (RODO). Ukończył studia prawnicze na Katolickim Uniwersytecie Lubelskim Jana Pawła II, gdzie również kontynuował edukację na studiach doktoranckich z prawa administracyjnego. W latach 2008-2016  pracował w Kancelarii Adwokackiej Adwokata Marka Łuczkiewicza, a od 2016 roku prowadzi własną Kancelarię Radcy Prawnego GAUDIUM.

Pan Łukasz Michalik posiada doświadczenie w zakresie prowadzenia szkoleń z e-Doręczeń. Posiada gruntowną wiedzę prawniczą, w tym z zakresu prawa administracyjnego i RODO, co jest kluczowe dla omawiania podstaw prawnych e-doręczeń, Ustawy o doręczeniach elektronicznych i eIDAS. Jego doświadczenie w organizacji i prowadzeniu szkoleń, w tym dla urzędników JST, oraz świadczenie usług prawnych dla jednostek samorządu terytorialnego (JST) potwierdza jego biegłość w przekazywaniu wiedzy i praktyczne zrozumienie wyzwań administracji publicznej. Posiada również umiejętności w zakresie zarządzania dokumentacją elektroniczną i bezpieczeństwa danych.

Ukończenie szkolenie pozwoli na:

  • pełne zrozumienie zasad funkcjonowania systemu e-Doręczeń, w tym podstaw prawnych, obowiązków urzędów oraz uprawnień obywateli;
  • praktyczne przygotowanie do codziennej pracy z systemem, w tym obsługę skrzynki doręczeń, potwierdzanie odbioru i prawidłowe nadawanie przesyłek;
  • unikanie błędów proceduralnych i formalnych, które mogą mieć konsekwencje prawne lub skutkować opóźnieniami w realizacji spraw;
  • podniesienie poziomu cyfrowych kompetencji urzędniczych w obszarze komunikacji administracyjnej zgodnej z obowiązującymi standardami;
  • sprawną i bezpieczną realizację zadań urzędu w świetle nadchodzących zmian legislacyjnych i rosnących oczekiwań obywateli wobec e-administracji.

Zachęcamy do udziału w szkoleniu – to nie tylko szansa na zdobycie praktycznej wiedzy, ale również realny krok w kierunku nowoczesnej, cyfrowej administracji. Dobrze przygotowany urzędnik to gwarancja sprawnego działania całej instytucji.

Szkolenie realizowane jest w ramach projektu:

Szkolenia kadr administracji samorządowej z terenu Subregionu Zachodniego Województwa Śląskiego – etap I nr FESL.05.14-IP.02-08A7/23, współfinansowanego z Unii Europejskiej w ramach Funduszy Europejskich dla Śląskiego 2021–2027 (Europejski Fundusz Społeczny +), Działanie FESL.05.14.

Zgłoszenia:

osoby zainteresowane udziałem prosimy o wypełnienie
FORMULARZA REJESTRACYJNEGO  do dnia 04 listopada 2025 r.

Informacji udziela:
Grzegorz Kopiec
              telefon: 32 422 24 46, e-mail: biuro@subregion.pl

 

Liczba miejsc ograniczona – nie zwlekaj z rejestracją.

Zapraszamy do udziału!

Związek Gmin i Powiatów Subregionu Zachodniego Województwa Śląskiego
Wspieramy samorządy – szkolimy skutecznie!

Imię i nazwisko
Płeć
Wykształcenie
Forma zatrudnienia
Forma zatrudnienia zgodna z ustawą o pracownikach samorządowych z dnia 21 listopada 2008 r., art. 2 na podstawie: wyboru, powołania, umowy o pracę
Osoba z niepełnosprawnością
Osoba w wieku 55 lat i więcej
Catering
Dodatkowe potrzeby
Zapotrzebowanie na formę wsparcia zgłoszonego uczestnika/czki wynika z Planu Szkoleń danej jednostki
Przynależność do grupy docelowej "Wsparcie kierowane jest do pracowników gminnych i powiatowych jednostek samorządu terytorialnego oraz ich jednostek organizacyjnych (dla których nie są przewidziane inne programy/formy wsparcia)"*
Pierwszy udział w projekcie
Pola wyboru