Związek Gmin i Powiatów Subregionu zachodniego Województwa Śląskiego z siedzibą w Rybniku zaprasza na bezpłatne szkolenie online pn.: „Najczęstsze nieprawidłowości w stosowaniu nowych przepisów o zamówieniach publicznych w świetle kontroli UZP, RIO, NIK oraz Instytucji Zarządzających”, które odbędzie się w dniu 22 listopada 2021 r. w godzinach 9:00 do 14:00.
Adresaci szkolenia: pracownicy JST z terenu Subregionu Zachodniego Województwa Śląskiego, specjaliści ds. zamówień publicznych, pracownicy komórek merytorycznych przygotowujący opis przedmiotu zamówienia, kierownicy zamawiających.
Program szkolenia:
- Wprowadzenie
- Nowe zasady prowadzenia kontroli zamówień publicznych obowiązujące od 1 stycznia 2021 r.
- Nowy taryfikator korekt finansowych obowiązujący od grudnia 2020 r.
- Nieprawidłowości dotyczące szacowania wartości zamówienia
- techniki ustalania wartości zamówienia
- zamówienie nieplanowane
- zamówienia udzielane w częściach
- zamówienia realizowane w ramach projektów wieloletnich
- projekty partnerskie a szacowanie wartości zamówienia
- Nieprawidłowości dotyczące opisu przedmiotu zamówienia
- niejednoznaczny opis przedmiotu zamówienia,
- pośrednie i bezpośrednie naruszenie zasady zachowania uczciwej konkurencji poprzez dyskryminacyjny opis przedmiotu zamówienia;
- równoważność rozwiązań
- używanie norm i innych odniesień
- brak podziału zamówienia
- zamówienia wielorodzajowe
- przedmiotowe środki dowodowe
- Nieprawidłowości dotyczące warunków udziału w postępowaniu oraz podstaw wykluczenia z udziału w postępowaniu
- warunki udziału w postępowaniu – omówienie najczęstszych nieprawidłowości
- zasada proporcjonalności;
- wspólne ubieganie się o udzielenie zamówienia
- korzystanie z zasobów innych podmiotów
- podmiotowe środki dowodowe
- skutki żądania dokumentów „nadmiernych”;
- podstawy wykluczenia wykonawcy z udziału w postępowaniu
- uzupełnianie i wyjaśnianie dokumentów
- Nieprawidłowości w zakresie kryteriów oceny ofert
- uzasadnianie dominacji kryterium cenowego
- cena jako jedyne kryterium oceny ofert
- kryteria podmiotowe
- kryteria niegwarantujące oszczędności i gospodarności
- najczęściej występujące nieprawidłowości
- Nieprawidłowości dotyczące oceny i badania ofert
- rażąco niska cena
- poprawianie omyłek
- niezgodność treści oferty z treścią SIWZ
- błędy w obliczeniu ceny w tym nieprawidłowa stawka VAT
- Nieprawidłowości w zakresie zmiany umów
- niedozwolone zmiany umowy w sprawie zamówienia publicznego – przesłanki dokonywania zmian.
Prowadzący:
Krzysztof Puchacz – prawnik, były wieloletni pracownik organu kontroli państwowej (główny inspektor kontroli). Akredytowany Ekspert ©KFE (Akredytacja nr 0146/EKFE/12/2011).
Ceniony trener zamówień publicznych (ponad tysiąc godzin szkoleniowych rocznie) i wykładowca na studiach podyplomowych z zakresu zamówień publicznych i finansów publicznych na wielu uczelniach. Autor wielu artykułów w prasie fachowej oraz stały współpracownik miesięcznika „Przetargi publiczne”. Autor wielu publikacji książkowych z zakresu zamówień publicznych, finansów publicznych i kontroli zarządczej
Zgłoszenia: Osoby zainteresowane udziałem prosimy o wypełnienie FORMULARZA REJESTRACYJNEGO do dnia 18 listopada 2021 r.
Informacji udziela:
Martyna Piechoczek, tel. 32 422 24 46, biuro@subregion.pl